Termeni si conditii

Folosirea acestui website, a informatiilor, ofertelor si serviciilor incluse in el, se face in conformitate cu urmatoarele:

  1. Intarziere.ro se adreseaza pasagerilor, persoane fizice, care au avut bilete achizitionate pentru zboruri care au fost anulate sau intarziate, ori carora li s-a refuzat imbarcarea, astfel cum acesti termeni sunt definiti de Regulamentul 261/2004 (in continuare, Regulamentul), in vederea valorificarii unui drept de creanta asupra transportatorului aerian, in considerarea aceluiasi regulament, denumite in continuare “pasager”.
  2. Informatiile oferite pe website au caracter informativ si nu creaza o obligatie din partea noastra sau a vizitatorului si au ca scop ajutarea pasagerului in a-si analiza situatia zborului.
  3. Persoanele care considera ca sunt indreptatite la compensatie, conform Regulamentului , pot contacta intarziere.ro , care doar va analiza situatia expusa de pasager si va oferi un raspuns vizavi de concordanta intre situatia expusa de pasager, situatia reala si cazurile in care se datoreaza compensatia prevazuta de Regulament. Acest raspuns este pur informativ, nu are valoarea unei consultatii juridice si nu creaza nicio obligatie fata de pasager, proprietarul websiteului sau terte persoane.
  4. In momentul completarii formularului de contact, pasagerul certifica informatiile oferite, in special faptul ca a detinut un bilet pentru zborul indicat.
  5. Raspunsul oferit la pct. 3 este rezultat in urma depunerii tuturor diligentelor de catre noi, dar nu poate garanta rezultatul concret al unor eventuale negocieri sau litigiu pasager-transportator.
  6. Ne rezervam dreptul de a nu da curs unei solicitari ca cele de la pct. 3.
  7. In situatia in care pasagerul doreste recuperarea eventualei despagubiri de la transportator prin intermediul intarziere.ro, acesta intelege ca urmeaza a apela la seriviciile unei forme de exercitare a profesiei de avocat, care va depune toate diligentele in incasarea despagubirii, in numele pasagerului, prin toate mijloacele. Ulterior incasarii sumei, acesta va remite pasagerului.
  8. In situatia in care pasagerul, dupa primirea unui raspuns asa cum este el descris la pct. 3, nu doreste sa apeleze la serviciile oferite, acesta nu datoreaza nicio compensatie.
  9. Modalitatile prin care se urmareste recuperarea despagubirii datorate pot fi: contactarea companiei aeriene, formularea unei somatii de plata, incercarea de solutionare amiabila a litigiului prin mediere, actionarea in judecata a companiei aeriene.
  10. Detaliile concrete (dreptul de reprezentare, de a contacta compania aeriana, de a actiona in judecata compania aeriana, etc.) vor fi aduse la cunostinta pasagerului odata cu contractul de asistenta juridica si vor fi negociate. In majoritatea situatiilor, pretul contractului va fi compus din:
    • onorariu fix, constand in 1% din suma solicitata de la compania aeriana (min. 2,5€ – max. 6€), care se achita la finalul contractului, indiferent de rezultatul acestuia;
    • onorariu de succes, constand in 24% din suma efectiv achitata de compania aeriana pasagerului sau din valoarea voucherului de calatorie oferit pasagerului, care se achita doar in situatia unui rezultat favorabil;
    • cheltuieli de judecata, constand in taxele judiciare de timbru, care se achita doar in situatia in care compania aeriana refuza sa achite despagubirea iar pasagerul solicita actionarea acestora in instanta. Aceste taxe variaza, cu aproximatie,  intre 47 si 180 de lei, iar in situatia unei hotarari favorabile, ele urmeaza a fi restituite de catre compania aeriana.
  11. Odata incheiat contractul de asistenta juridica cu forma de exercitare a profesiei de avocat, relatia cu pasagerul este guvernata de principiile Legii 51/1995 si ale Art. 2009 si urmatoarele din Codul Civil, referitoare la mandat.
  12. Intarziere.ro si colaboratorii sai nu folosesc datele personale ale vizitatorilor decat in scopul in care acestea au fost oferite.