Daune produse bagajelor

Desi calatoresc impreuna cu noi cu avionul, bagajele nu ajung intotdeauna la timp, se pierd sau ajung deteriorate.

Din pacate, in prezent nu exista o legislatie unitara, care sa acorde niste despagubiri standard pentru aceste situatii. Totusi, conform Conventiei de la Montreal, in cazul in care bagajele au fost pierdute, au ajuns cu intarziere sau deteriorate, pasagerii pot beneficia de unele despagubiri, in valoare de pana la 5500 lei, daca pot proba valoarea prejudiciului efectiv.

Cazurile in care bagajele au fost pierdute sau au ajuns la destinatie cu intarziere/deteriorate sunt diferite fata de intarzierile/anularile zborului si trebuie tratate de la caz la caz, asa cum am vorbit aici pentru Stirile PRO TV.

Daca ai intampinat o astfel de situatie, te rugam sa ne scrii la bagaje@intarziere.ro, iar noi vom analiza situatia ta si iti vom expune mai multe variante pentru a fi despagubit, daca este cazul.

Pana a ne contacta, trebuie sa iti spunem ca, in cazul intarzierii, pierderii sau deteriorarii bagajelor, cel mai important este sa anuntati acest lucru reprezentantului transportatorului in aeroportul de destinatie si sa pastrati documentul primit cu aceasta ocazie (Property Irregularity Report – PIR). Fara acest document, procedura despagubirii este foarte dificila sau chiar imposibila in unele situatii.