Daune de mii de lei castigate de romanii care s-au plans de zborurile anulate si reprogramate

din 1 pareri

Sute de români au depus anul acesta reclamații împotriva companiilor aeriene. S-au plâns că zborurile le-au fost anulate sau reprogramate, fără explicații pertinente.

Pentru că în multe cazuri nu au primit compensații, așa cum prevăd normele europene, unii și-au căutat dreptatea în instanță. Și au câștigat daune morale de mii de lei.

Marius plănuia să plece în vacanţă din Cluj-Napoca, în Birmingham, pe 18 iunie. A cumpărat biletele de avion din timp, însă a aflat că zborul a fost anulat.

Marius Nistor, pasager: “Dintr-o dată te trezeşti că toate planurile tale făcute timp de o lună sunt date peste cap, cu aproape 3 săptămâni înainte de plecarea în vacanţă. Organizasem întreaga vacanţă de 9 zile în sudul Angliei, închiriasem maşina fix din aeroport, făcusem rezervări de cazare, multre dintre ei fără a putea fi anulate.”

Nu a primit despăgubiri de la compania aeriană, ci doar posibilitatea să schimbe zborul pentru altă dată ori să plece din alt aeroport. Într-un alt caz, un băiat de 14 ani şi mama lui au dat în judecată compania aeriană, după ce au stat în aeroportul din Luton 48 de ore, după un zbor anulat.

Marian Mihail, avocatul pasagerilor: “Am reuşit să obţinem suma fixă a despăgubirii pentru fiecare persoană, 400 de euro, plus 7500 de lei prejudiciul moral suferit de pasageri, pentru că şi-au petrecut 2 zile în aeroport.”

În acest caz, compania aeriană spune că acea cursă a fost anulată din motive tehnice şi că nu doreşte să comenteze situaţia individuală pentru niciun pasager.

Un alt exemplu este cazul unui cuplu din Bucureşti care şi-a cumpărat biletele de avion din martie pentru un city break la Praga. În dimineața zilei de 5 mai, când ar fi trebuit să decoleze, au aflat că zborul a fost anulat.

Au decolat abia după-amiază.

Marian Mihail,, avocatul pasagerilor: “Ei au pierdut aproape o zi întreagă din city break. Acolo, transportatorul a invocat faptul că orarul de zbor nu este fix şi că orele de plecare şi sosire nu sunt garantate. Am ajuns şi cu acest caz în instanţă. Cerem o compensaţie de 250 de euro.”

Compania aeriană ne-a declarat că a refuzat să dea compensaţii pe motiv că nu există temei legal şi că acea cursă nu a avut întârzieri, ci a fost reprogramată. Însă temei legal există, conform normelor europene.

sursa: Stirile PRO TV

1 thought on “Daune de mii de lei castigate de romanii care s-au plans de zborurile anulate si reprogramate”

  1. Zborul cu blue air Valencia-Romania din data de 23 iulie 2019,plecare 10;30 Cu intarziere 30 min..ai aterizare 14;50 ..(15:20).. Având în companie un cățel la cala..mi.au facut sa.mi stea inima in loc. Am aterizat,mi.am luat bagajul,însă catelul nicaieri. Am început să caut disperată întrebând angajații pe care ii întâlnea ,însă nimeni nu știa ce sa.mi spuna. Am gândit că s.a intamplat ceva cu cățelușa. Alergând printre toate benzile de bagaze…il aud plângând intr.o alta zona…se plimba pe banda. M.am dus disperată sa.l ridic ..si o doamna care in mod normal trebuia sa se ocupe de acest lucru…a venit la mine..a tras de cusca smucind.o,vorbindu.mi fff urat. Cand i.am zis ca nu e ok ce se intampla si ca asteptam de 30 min o informație despre câinele meu..mi.a raspuns ,citez: si de ce DIAPERI ASA,CA N.A MURIT! A luat câinele de pe banda,l.a trântit de podea si l.a lasat acolo…spunând.mi,,ia-ti.l daca tot ai venit dupa el,si l.a lasat acolo. M.am intors sa.mi iau ,,copilul,, după ce am mai schimbat cuvinte cu această doamna..atragandu.i atentie ca i am vb cu DVS..nu cu TU..asa cum mi.a vb dansa mie. Am rugat.o sa se legitimeze,dansa a i ntors ecusonul invers,spunându.mi ,, NU SUNT OBLIGATA SA MA LEGITINEZ,, . I am promis o reclamație si deloc deranjat a continuat..,,Si ce CREZI,ca o sa ma poti lasa fara job,,?! Am fost extrem de suparata si am probleme de sanatate,mi s.a facut rau…am tarat cățelul pana afara si am plecat. O zi de pomină cu unul dintre angajații aeroportului Otopeni. Regret ca nu.i stiu numele..dar din detalii sper sa.l aflu. Am un martor care a asistat la acest incident care incerca sa filmeze…si făcându.i observații…însă,,doamna,,Si.a luat talpasita ai a intrat intr.o camera din apropiere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *