Blue Air

Cu o flotă de 25 de avioane, formată exclusiv din aeronave Boeing, BlueAir este în prezent cel mai mare transportator aerian român și al doilea din piața din România, după Wizz Air.

Este, în opinia noastră, o companie hibrid, în sensul că îmbină avantajele unui transportator membru IATA (spre exemplu, oferă zboruri în conexiuni), însă aplică modelul low-cost de operare, oferind tarife flexibile și reduse. Politica de bagaje este, de asemenea, una low-cost, în sensul că bagajul de cală de taxează suplimentar.

Cu toate că a făcut investiții majore în flota de aeronave și în parteneriate, Blue Air nu gestionează în mod transparent și corect relația cu pasagerii, astfel încât, atunci când zborurile întârzie sau sunt anulate, aceștia sunt rareori despăgubiți conform prevederilor Regulamentului CE 261/2004 din inițiativa transportatorului.

În majoritatea cazurilor, pasagerii care apelează la noi ne-au spus fie că reprezentanții Blue Air nu le-au răspuns niciodată la e-mailuri, fie că aceștia le-au refuzat plata compensațiilor solicitate pentru anularea sau întârzierea zborului, invocând diverse motive. Dintre dosarele pe care echipa noastră de avocați le gestionează în instanță, o fracție însemnată se referă la zboruri operate de Blue Air.

La începutul anului 2019, BlueAir și Tarom au încheiat un parteneriat prin care este facilitată călătoria prin zboruri în conexiune, oferite de cei doi transportatori. Astfel, este posibil să călătorim de la Iași la București Otopeni cu un zbor Tarom, iar de la București la Liverpool cu un zbor Blue Air, fără a fi nevoiți să predăm bagajul la București sau să reluăm formalitățile de înregistrare (check-in) În aceste situații, este bine de știut că, potrivit Regulamentului 261/2004, răspunderea față de pasager aparține operatorului aerian efectiv. Astfel, în exemplul anterior, dacă zborul operat de Blue Air este anulat, atunci Blue Air trebuie să achite pasagerilor despăgubiri.

De asemenea, Blue Air oferă, în funcție de sezon, o gamă largă de zboruri charter, cu plecare din mai multe orașe din România. Deși ofertele sunt avantajoase, ca și în cazul Tarom, operarea de zboruri charter pune presiune pe orarul de zbor, astfel încât durata între zboruri scade, iar orice întârziere de la un zbor anterior poate avea un efect în cascadă. Contrar unor opinii din domeniu, în cazul întârzierii unui zbor cu mai mult de 3 ore, din cauza întârzierilor acumulate pe parcursul zilei, transportatorul trebuie să plătească aceleași despăgubiri/compensații. Totodată, este bine de reținut că despăgubirile/compensațiile se datorează și zborurilor charter.

Ce trebuie să facem dacă zborul Blue Air este anulat sau întârziat?

În afară de sfaturile despre care am scris aici, este bine să documentăm cât mai bine interacțiunile cu reprezentanții companiei, deoarece, așa cum am menționat anterior, foarte multe cereri de plată a despăgubirilor pot ajunge în instanță.

Dacă ai întâmpinat probleme cu un zbor Blue Air, contactează-ne și vom verifica dacă poți obține o compensație.
Verifica-ti zborul acum!

(sursa foto: birminghamairport.co.uk)