Atunci cand zborul intarzie, ai dreptul la despagubiri conform Regulamentului 261/2004, daca:
-
- Zborul a decolat de pe un aeroport dintr-un stat membru UE (indiferent de transportator) sau a fost operat de un transportator inregistrat intr-un stat membru UE (indiferent de ruta);
- Ai efectuat formalitatile de check-in;
- Ai ajuns la destinatie cu o intarziere de 3 ore sau mai mare la sosire;
- Intarzierea a fost cauzata de imprejurari (cu adevara) exceptionale, cum ar fi conditii meteorologice extreme, amenintari teroriste sau accidente. In majoritatea situatiilor – lucru confirmat frecvent si de instantele judecatoresti – defectiunile tehnice, problemele de pe zborurile anterioare sau problemele cu echipajul nu sunt imprejurari exceptionale.
Ai dreptul la o compensatie in bani de 250 pana la 600 euro, in functie de distanta si destinatia zborului.
Verifica acum daca poti primi o despagubire pentru zborul tau!
COMPENSATIE | DESTINATIA ZBORULUI SI DISTANTA |
---|---|
Compensatie de 250€ | Zboruri de pana la 1500km |
Compensatie de 400€ | Toate celelate zboruri in interiorul UE |
Compensatie de 400€ | Zboruri intre 1500km si 3500km, din sau catre un aeroport in afara UE |
Compensatie de 600€* | Toate celelalte zboruri |
*in cazul zborurilor de peste 3500km, cu intarziere cuprinsa intre 3 si 4 ore, compania aeriana poate solicita reducerea compensatiei cu 50%
In plus fata de aceste drepturi, de fiecare daca cand zborul pleaca cu o intarziere mai mare de 2 ore, ai dreptul la asistenta din partea transportatorului, indiferent de motivul intarzierii. Asistenta consta in gustari, bauturi racoritoare si acces la internet. In plus, daca intarzierea cauzeaza o sedere peste noapte, trebuie sa beneficiezi gratuit si de cazare.