Ryanair este un operator low-cost din Irlanda. În 2017, a transportat din și spre România aproape 3 milioane de pasageri, fiind al treilea transportator din piața românească, depășind Tarom.
Ryanair oferă prețuri foarte mici pentru majoritatea curselor, iar în 2017 a început să opereze și zboruri interne în România, pe ruta București-Timișoara.
În ultima perioadă, Ryanair a anunțat că a restructurat departamentul de relații cu clienții, astfel încât, în cazul anulării sau întârzierii zborurilor, pasagerii să primească rapid asistență. De asemenea, Ryanair se laudă cu faptul că achită rapid pasagerilor despăgubirile datorate în baza Regulamentului CE 261/2004 și că pasagerii nu trebuie să apeleze la alte persoane ori să cheme în judecată transportatorul. Acest lucru este parțial adevărat, întrucât, așa cum ne-au relatat mai mulți pasageri, nu toate cererile sunt aprobate, iar, dacă este nevoie de un al doilea schimb de corespondență (spre exemplu, s-a omis rambursarea biletului nefolosit în cazul unei anulări ori valoarea compensației nu a fost corectă), acest lucru decurge greoi.
Afla aici mai multe despre drepturile tale ca pasager.
De asemenea, Ryanair este foarte strict atunci când trebuie să ramburseze pasagerilor costurile cu cazarea, limitâdu-se deseori la a deconta doar o noapte de cazare (deși zborul alternativ oferit decola după două sau trei zile).
Activitatea Ryanair a fost marcată, în perioada recentă, de disputele interne cu proprii angajați, în special piloții. În septembrie 2018, Ryanair a fost marcată de cea mai mare grevă din istoria sa. Potrivit unei decizii a Curții de Justiție a Uniunii Europene, transportatorul trebuie să achite despăgubiri atunci când anulările sau întârzierile sunt cauzate de greve spontane ale propriilor salariați. În cazul grevelor anunțate, legale, acestea se analizează de la caz la caz.
Ryanair nu oferă zboruri în conexiune și refuză plata unor compensații atunci când pasagerul pierde al doilea zbor oferit tot de Ryanair din cauza primului zbor, deoarece consideră că zborurile nu fac parte din aceeași călătorie, nefiind rezervate cu aceeași ocazie. De asemenea, bagajul de cală este taxat suplimentar.
Pasagerii care călătoresc cu Ryanair și ale căror zboruri sunt anulate sau sosesc la destinație cu o întârziere mai mare de 3 ore pot primi despăgubiri de minim 250€ în temeiul Regulamentului CE 261/2004 în funcție de cauza problemei zborului.
Dacă ai întâmpinat probleme cu un zbor Ryanair, contactează-ne și vom verifica dacă poți obține o compensație.
Verifica-ti zborul acum!
(sursa foto: wikipedia.org)