Drepturile pasagerilor in cazul anularii sau intarzierii zborului

Ce drepturi am atunci cand zborul este anulat?

Daca esti anuntat de anulare cu mai putin de 14 zile inainte de data programata pentru plecare, ai dreptul, indiferent de motivul anularii, la redirectionarea in conditii comparabile de calatorie, cat mai curand posibil. In anumite situatii, e posibil sa ai dreptul si la o compensatie financiara.

Ce drepturi am cand zborul este anulat si noul zbor nu este convenabil?

Daca noul program nu mai corespunde planului initial de calatorie, poti cere rambursarea costului biletului si, daca este cazul, un bilet de intoarcere la punctul de plecare (daca, spre exemplu, anularea a intervenit in timpul unei escale).

Ce drepturi am atunci cand decolarea este amanata si avionul decoleaza cu intarziere?

Atunci cand transportatorul preconizeaza o intarziere de cel putin 2 ore la plecare, el este obligat sa acorde pasagerilor asistenta in aeroport, constand in gustari, bauturi racoritoare si acces la internet. Daca intarzierea cauzeaza o sedere peste noapte, trebuie sa asigure si cazare. Aceste drepturi trebuie acordate indiferent de motivul intarzierii, inclusiv in cazul conditiilor meteorologice nefavorabile sau grevelor.

Ce drepturi am atunci cand zborul a fost anulat si am fost reprogramat a doua zi?

Transportatorul trebuie sa iti asigure cazare peste noapte, masa si transfer hotel-aeroport. Daca nu o face, poate fi obligat sa restituie aceste cheltuieli facute de tine. Aceste drepturi trebuie acordate indiferent de motivul anularii, inclusiv in cazul conditiilor meteorologice nefavorabile sau grevelor.

Apasa butonul de mai jos acum, si verifica daca si zborul tau este eligibil pentru a primi o despagubire – nu te costa nimic!

Verifica acum daca poti primi o despagubire pentru zborul tau!

Ce drepturi am cand zborul a fost intarziat cu mai mult de 3 ore?

Atunci cand ajungi la destinatia finala cu o intarziere de 3 ore sau mai mare, in majoritatea cazurilor ai dreptul la o compensatie in bani de pana la 400€ in cazul zborurilor intracomunitare (in interiorul UE) si 600€ in cazul zborurilor extracomunitare (in afara UE).

Cine trebuie sa acorde pasagerului drepturile din legislatia europeana?

Transportatorul aerian efectiv este cel care trebuie sa acorde toate drepturile pasagerilor. Legislatia europeana se aplica tuturor transportatorilor inmatriculati intr-un stat membru UE, indiferent de ruta zborului, dar si transportatorilor inregistrati intr-un stat din afara UE, atunci cand zborul are ca punct de plecare un aeroport dintr-un stat mebru UE.

Ce drepturi am atunci cand intarzie bagajele?

Nu exista compensatii forfetare (fixe) pentru intarzierea bagajelor, dar transportatorul aerian raspunde pentru toate pagubele cauzate, in limita a aproximativ 1200€. In majoritatea cazurilor, poti primi contravaloarea cheltuielilor facute pentru a inlocui bunurile de imediata necesitate din bagaj, insa aceasta valoare se evalueaza de la caz la caz.

Ce drepturi am atunci cand bagajele imi sunt pierdute?

Daca bagajul este pierdut, transportatorul raspunde, in limita a aproximativ 1200€, pentru paguba produsa, respectiv contravaloarea valizei si a continutului. Daca bunurile transportate au o valoare mai mare, este important ca, anterior predarii bagajului, sa anunti acest lucru reprezentantului companiei aeriene si sa completezi un formular special.

Ce drepturi am atunci cand bagajul este deteriorat?

Daca bagajul este deteriorat (valiza sau geamantanul este spart, de exemplu), transportatorul raspunde pentru paguba, in limita a aproximativ 1200€. Astfel, trebuie sa achite fie reparatia bunurilor stricate, fie inlocuirea lor.

Ce drepturi am daca zborul a intarziat cu mai putin de 3 ore?

In cazul in care intarzierea este mai mica de 3 ore, situatia nu este acoperita de legislatia europeana. Daca, totusi, intarzierea ti-a provocat o paguba (spre exemplu, ai pierdut o intalnire sau un eveniment de familie important), transportatorul poate fi actionat in judecata, potrivit legislatiei nationale, pentru recuperarea acestui prejudiciu.

Afla mai multe despre despagubiri in sectiunea drepturile tale sau folosind formularul de compensatii.