Conform Regulamentului 261/2004, poti primi o compensatie pentru anularea zborului tau atunci cand:
-
- Zborul trebuia sa decoleze de pe un aeroport dintr-un stat membru UE (indiferent de transportator) sau urma sa fie operat de un transportator inregistrat intr-un stat membru UE (indiferent de ruta);
- Ai o rezervare confirmata, in sensul ca ti-a fost emis un bilet electronic de calatorie, chiar daca nu ai apucat sa efectuezi check-in-ul (nu poti primi o compensatie daca rezervarea nu era confirmata sau biletul nu era platit, spre exemplu);
- Ai fost anuntat de anulare cu mai putin de 14 zile inainte de data programata pentru zbor;
- Zborul tau nu a fost anulat de imprejurari (cu adevarat) exceptionale, cum ar fi conditii meteorologice extreme, amenintari teroriste sau accidente. In majoritatea situatiilor – lucru confirmat frecvent si de instantele judecatoresti – defectiunile tehnice, problemele de pe zborurile anterioare sau problemele cu echipajul nu sunt imprejurari exceptionale;
- Nu iti este oferita o redirectionare cu un alt zbor care sa te duca la destinatia finala cu o intarziere rezonabila (de regula, pana in 2 ore).
In toate aceste situatii, compensatia ta este de 250 pana la 600 euro, in functie de distanta si destinatia zborului.
Verifica acum daca poti primi o despagubire pentru zborul tau!
COMPENSATIE | DESTINATIA ZBORULUI SI DISTANTA |
---|---|
Compensatie de 250€ | Zboruri de pana la 1500km |
Compensatie de 400€ | Toate celelate zboruri in interiorul UE |
Compensatie de 400€ | Zboruri intre 1500km si 3500km, din sau catre un aeroport in afara UE |
Compensatie de 600€* | Toate celelalte zboruri |
In plus fata de aceste situatii, ai dreptul si la recuperarea pagubelor provocate in mod direct de anularea zborului, atunci cand valoarea lor este mai mare decat compensatia standard. Spre exemplu, zborul anulat era singurul care te putea aduce in ziua respectiva la destinatie si trebuia sa asisti la un eveniment de familie important.
din 3 pareri
din 3 pareri