Drepturile pasagerilor in cazul intarzierii bagajelor

din 5 pareri

Marian Mihail avocat: “Ar trebui să primească contravaloarea tuturor bunurilor de imediată necesitate pe care dumneaei le-a achizionat de când a aterizat și până când a primit bagajul.”

Legislația spune că puteți primi cel mult 1200 de euro despăgubiri. Puteți însă să depășiți această sumă doar dacă demonstrați că aveți în bagaj obiecte care depășesc această valoare.

O puteți face doar înainte de cursa la biroul de check-in. Acolo trebuie să arătați dacă aveți în bagaj genți, bijuterii sau alte obiecte scumpe.

Puțini turiști sunt însă informați de companii că au aceste drepturi.

Marian Mihail, avocat: “Pasagerul depinde foarte mult de funcționarul pe care îl întâlnește la ghișeu și care îi preia reclamația. Acesta poate să îl anunțe sau nu de drepturile pe care le are. Nu este obligat”

Nu uitați să păstrați bonurile fiscale ale cumpărăturilor, eticheta de identificare a bagajului, iar atunci când va dați seama că valiza a nu a venit pe bandă, mergeți imediat la biroul de informații și reclamații.

Sursa: Stirile PRO TV

De asemenea, deoarece riscul ca bagajul sa fie pierdut sau deteriorat nu depinde foarte mult de transportatorul ales, vă recomandăm să păstrați factura de la achiziția valizei, să nu transportați bunuri de valoare în bagajul de cală și să păstrați o listă cu bunurile importante pe care le aveți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *