Wizz Air obligată la plata a 7000 de lei daune morale pentru anularea unui zbor

din 6 pareri

Printr-o hotărâre definitviă și executorie, Tribunalul Ilfov a obligat transportatorul low-cost WizzAir la plata unor despăgubiri suplimentare față de cele prevăzute de Regulamentul CE 261/2004 pentru anularea unui zbor.

În concret, după ce a anulat un zbor Londra-București în vara anului 2017, Wizz Air nu a oferit imediat mai multor pasageri o variantă de a ajunge la destinația finală, ci le-a spus în repetate rânduri că vor pleca în acea zi, cu următorul zbor. Aceste amânări repetate au durat aproape două zile, timp în care pasagerii au stat în aeroport, pentru a nu pierde posibilitatea de a fi redirecționați, fără a li se pune la dispoziție cazare.

Instanța a apreciat că, prin faptul că nu și-a îndeplinit și obligația de deservire (de a asigura cazare și mese pe durata șederii neprevăzute), obligând indirect pasagerii să doarmă în aeroport, transportatorul aerian WizzAir a supus pasagerii la un tratament umilitor și degradant. În atare condiții, despăgubirea standard de 400€ pentru anularea unui zbor Londra-București a fost considerată insuficientă, astfel încât Wizz Air a fost obligată să le plătească pasagerilor și câte 7000 de lei, cu titlu de daune morale.

Aceasta este a doua hotărâre definitivă obținută de echipa intarziere.ro prin care Wizz Air a fost obligată la plata unor daune morale pentru anularea unui zbor.