Despăgubiri pentru întârzierea zborului

Află cum poți obține compensații pentru zborurile întârziate.

Atunci când zborul întârzie, ai dreptul la despăgubiri conform Regulamentului 261/2004, dacă:

  • Zborul a decolat de pe un aeroport dintr-un stat membru UE (indiferent de transportator) sau urma să decoleze dintr-o țară terță, spre un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru în care se aplică tratatul, iar transportatorul să fie înregistrat într-o țară membră UE;
  • Ai efectuat formalitățile de check-in;
  • Ai ajuns la destinație cu o întârziere de 3 ore sau mai mare la sosire;
  • Întârzierea nu a fost cauzată de împrejurări (cu adevărat) excepționale, cum ar fi condiții meteorologice extreme, amenințări teroriste sau accidente. În majoritatea situațiilor – lucru confirmat frecvent și de instanțele judecătorești – defecțiunile tehnice, problemele de pe zborurile anterioare sau problemele cu echipajul nu sunt împrejurări excepționale.

Ai dreptul la o compensație în bani de 250 până la 600 euro, în funcție de distanța și destinația zborului.

COMPENSAȚIEDESTINAȚIA ZBORULUI ȘI DISTANȚA
Compensație de 250 €Zboruri de până la 1500 km
Compensație de 400 €Toate celelalte zboruri în interiorul UE
Compensație de 500 €Zboruri între 1500 și 3500 km, din sau către un aeroport în afara UE
Compensație de 600 €*Toate celelalte zboruri

În cazul zborurilor de peste 3500 km, cu întârziere cuprinsă între 3 și 4 ore, compania aeriană poate solicita reducerea compensației cu 50%.

În plus față de aceste drepturi, de fiecare dată când zborul pleacă cu o întârziere mai mare de 2 ore, ai dreptul la asistență din partea transportatorului, indiferent de motivul întârzierii. Asistența constă în gustări, băuturi răcoritoare și acces la internet. În plus, dacă întârzierea cauzează o ședere peste noapte, trebuie să beneficiezi gratuit și de cazare.

Dacă ai nelămuriri, încearcă secțiunea întrebări frecvente, sau citește termenii și condițiile siteului. Sau scrie-ne pe facebook, sau folosind formularul de contact.