Despăgubiri pentru întârzierea zborului
Atunci când zborul întârzie, ai dreptul la despăgubiri conform Regulamentului 261/2004, dacă:
- Zborul a decolat de pe un aeroport dintr-un stat membru UE (indiferent de transportator) sau urma să decoleze dintr-o țară terță, spre un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru în care se aplică tratatul, iar transportatorul să fie înregistrat într-o țară membră UE;
- Ai efectuat formalitățile de check-in;
- Ai ajuns la destinație cu o întârziere de 3 ore sau mai mare la sosire;
- Întârzierea nu a fost cauzată de împrejurări (cu adevărat) excepționale, cum ar fi condiții meteorologice extreme, amenințări teroriste sau accidente. În majoritatea situațiilor – lucru confirmat frecvent și de instanțele judecătorești – defecțiunile tehnice, problemele de pe zborurile anterioare sau problemele cu echipajul nu sunt împrejurări excepționale.
Ai dreptul la o compensație în bani de 250 până la 600 euro, în funcție de distanța și destinația zborului.
COMPENSAȚIE | DESTINAȚIA ZBORULUI ȘI DISTANȚA |
Compensație de 250 € | Zboruri de până la 1500 km |
Compensație de 400 € | Toate celelalte zboruri în interiorul UE |
Compensație de 500 € | Zboruri între 1500 și 3500 km, din sau către un aeroport în afara UE |
Compensație de 600 €* | Toate celelalte zboruri |
În cazul zborurilor de peste 3500 km, cu întârziere cuprinsă între 3 și 4 ore, compania aeriană poate solicita reducerea compensației cu 50%.
În plus față de aceste drepturi, de fiecare dată când zborul pleacă cu o întârziere mai mare de 2 ore, ai dreptul la asistență din partea transportatorului, indiferent de motivul întârzierii. Asistența constă în gustări, băuturi răcoritoare și acces la internet. În plus, dacă întârzierea cauzează o ședere peste noapte, trebuie să beneficiezi gratuit și de cazare.
Dacă ai nelămuriri, încearcă secțiunea întrebări frecvente, sau citește termenii și condițiile siteului. Sau scrie-ne pe facebook, sau folosind formularul de contact.